پرتقال

  • 1 قطعه
  • 7:39 مدت زمان
  • 367 دریافت شده
«پرتقال علاوه» بر ویتامین C دارای انواع ویتامین‌ های B، E، A و همچنین سرشار از «بِتاکاروتِن» است؛ در ضمن در این میوه املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی مس، آهن، منگنز و روی نیز وجود دارد....

«میوه» و «سبزیجات» دارای مواد مُغَذی،‌ آنتی‌ اُکسیدان (مواد ضد سرطان) و فیبر رژیمی هستند که همگی آنها برای داشتن فکر و جسمی سالم،‌ اهمیت بسیاری دارند. این گروه از مواد غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به طور دائم درگیر مسائل جسمی و ذهنی هستند و نیز بدنشان در حال رشد و تغییر است، ضروری است. متخصصان تغذیه،‌ مصرف روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزی را برای سلامت این گروه سنی توصیه می‌ کنند. در برنامه «میوانه» کودکان با خواص و فواید و گاه مضرات میوه های گوناکون آشنا می شوند.
بچه ها! در این قسمت با میوه «پرتقال» بیشتر آشنا می شویم.
پرتقال در بین خوش طعم ترین میوه های دنیا جایگاه ویژه ای دارد. خاستگاه اصلی پرتقال به صورت یک راز باقیمانده است، اما کاشت آن به نظر هزاران سال پیش در شرق آسیا آغاز شد. امروزه در مناطق گرم تر جهان رشد می کند، و به شکل میوه های تازه یا آبمیوه مصرف می شود. کسانی که می‌ خواهند ناخن های سالم، موهای زیبا، دندان های براق و استخوان های محکم داشته باشند خوردن پرتقال را فراموش نکنند. آب پرتقال با مزه شیرین متمایل به ترش، سرشار از انواع ویتامین ها می باشد، مخصوصاً از نظر مقدار ویتامین C بسیار غنی است؛ بنابراین توصیه می شود به منظور تأمین ویتامین C و ایجاد نیرو و مقاومت در مقابل انواع بیماری ها، در طول 24 ساعت به میزان یک تا دو لیوان از آب پرتقال بنوشید. در پرتقال موادی از نوع «آلکالوئید ها» وجود دارد که در مبتلایان به نارسائی کبد ایجاد حساسیت و ناراحتی می نماید، بنابراین اینگونه اشخاص باید در مصرف پرتقال احتیاط کنند. پرتقال با گوشت و ماهی سازگار نیست، پزشکان توصیه می کنند 4 ساعت بعد از خوردن ماهی، مصرف شود....

صداها

اطلاعات تکمیلی

سایر مشخصات

تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه

دسترسی سریع