کیوی

  • 1 قطعه
  • 8:03 مدت زمان
  • 342 دریافت شده
«کیوی» سرشار از ویتامین C می‌ باشد. میزان این ویتامین در کیوی حتی بیشتر از پرتقال است. ویتامین c موجود در کیوی، 2 برابر پرتقال، 6 برابر لیمو ترش و میزان مواد مُغَذی آن 8 برابر سیب است....
«میوه» و «سبزیجات» دارای مواد مُغَذی،‌ آنتی‌ اُکسیدان (مواد ضد سرطان) و فیبر رژیمی هستند که همگی آنها برای داشتن فکر و جسمی سالم،‌ اهمیت به سزایی دارند. این گروه از مواد غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به طور دائم درگیر مسایل جسمی و ذهنی هستند و نیز بدنشان در حال رشد و تغییر است، اهمیت خاصی دارد. متخصصان تغذیه،‌ مصرف روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزی را برای سلامت این گروه سنی توصیه می‌ کنند. در برنامه «میوانه» کودکان با خواص و فواید و گاه مضرات مصرف میوه های گوناکون آشنا می شوند.
بچه ها! در این قسمت همه با هم «کیوی» می خوریم.
گیاه کیوی در ابتدا گیاهی بومی، در جنوب چین بوده است و سپس در ابتدای قرن بیستم به نیوزیلند برده شده و در آنجا به صورت تجاری کشت شده است. نام کیوی از نام گونه‌ ای پرنده زیبا که در نیوزیلند پرنده ملی بوده، گرفته شده است. کیوی منبع عالی از فیبر است. این موضوع مانع از یبوست و سایر مشکلات روده می‌ شود. فیبر موجود در کیوی می‌ تواند به سموم بچسبد و آنها را از بدن خارج کند. این میوه دارای مقدار زیادی «اُگزالات» است که موجب تشکیل سنگ، در کلیه و کیسه صفرا می شود. به همین دلیل برای افراد مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا مضر است. توجه داشته باشید که خوردن کیوی می‌ تواند در بچه‌ های کم سن و سال حساسیت ایجاد کند....

صداها

اطلاعات تکمیلی

سایر مشخصات

تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه

دسترسی سریع