هواپیمای «کنکورد» در مارس 1969 در شهر «تولوز» فرانسه در میان استقبال و انتقادهای موجود برای نخستین بار پرواز کرد. این هواپیما برای نخستین بار در اکتبر همان سال مشکل صدا را رفع کرد....
از همان ابتدا کنکورد در ظاهر (زیبا و کارآمد)، هزینه بالا، سرعت بی همتا و تجملاتش منحصر به فرد بود. این هواپیما که برای افراد معروف و ثروتمند جذابیت داشت، در دوران حکومت 27 ساله خود همیشه در رسانه ها نشان داده می شد. دوره این هواپیمای فراصوت به دلیل هزینه های رو به افزایش تعمیرات، رکود اقتصاد جهانی، افزایش قیمت سوخت، از دست دادن اعتبار پس از یک سقوط فاجعه آمیز در سال 2000 در پاریس که 113 کشته بر جای گذاشت و کاهش رزروهای ناشی از این اتفاق، پایان یافت. این سقوط مرگبار باعث شد از تمام هواپیماها برای 15 ماه استفاده نشود و هزینه ای معادل 36 میلیون دلار برای تعمیرشان صرف گردد....
از همان ابتدا کنکورد در ظاهر (زیبا و کارآمد)، هزینه بالا، سرعت بی همتا و تجملاتش منحصر به فرد بود. این هواپیما که برای افراد معروف و ثروتمند جذابیت داشت، در دوران حکومت 27 ساله خود همیشه در رسانه ها نشان داده می شد. دوره این هواپیمای فراصوت به دلیل هزینه های رو به افزایش تعمیرات، رکود اقتصاد جهانی، افزایش قیمت سوخت، از دست دادن اعتبار پس از یک سقوط فاجعه آمیز در سال 2000 در پاریس که 113 کشته بر جای گذاشت و کاهش رزروهای ناشی از این اتفاق، پایان یافت. این سقوط مرگبار باعث شد از تمام هواپیماها برای 15 ماه استفاده نشود و هزینه ای معادل 36 میلیون دلار برای تعمیرشان صرف گردد....
صداها
-
عنوانزمان
-
8:46
تصاویر
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه