فعالیت «صنعت خودروسازی» ایران با سرهمبندی خودروهایی همچون «خودروهای نظامی» و «شهری جیپ» کلید خورد؛ اما طولی نکشید که خودروسازان ایرانی از چرخهی سرهمبندی (مونتاژ) خارج و به تولیدکنندهی خودرو تبدیل شدند.
«صنعت خودروسازی» در ایران کار خود را از اوایل دههی 30 آغاز کرد و از همان ابتدا فرازونشیبهای فراوانی را پشت سرگذاشت. ایران از اوایل سال 1300 اقدام به واردات خودروهای خارجی به کشور کرد. اولین خودرو وارداتی به ایران، نام و نشان خاصی نداشت، بلکه به سادهترین شکل ممکن یعنی «کالسکهای با بخار و آتش» بود. این خودروها که در تهران تردد داشتند، عموماً «سواریهای فورد کروکی کلاچی» بودند.
تحول صنعت خودروسازی ایران را به چهار دورهی مهم تقسیم میکنند: پیش از انقلاب، دههی 60، دههی 70 و دههی 80 به بعد... .
«صنعت خودروسازی» در ایران کار خود را از اوایل دههی 30 آغاز کرد و از همان ابتدا فرازونشیبهای فراوانی را پشت سرگذاشت. ایران از اوایل سال 1300 اقدام به واردات خودروهای خارجی به کشور کرد. اولین خودرو وارداتی به ایران، نام و نشان خاصی نداشت، بلکه به سادهترین شکل ممکن یعنی «کالسکهای با بخار و آتش» بود. این خودروها که در تهران تردد داشتند، عموماً «سواریهای فورد کروکی کلاچی» بودند.
تحول صنعت خودروسازی ایران را به چهار دورهی مهم تقسیم میکنند: پیش از انقلاب، دههی 60، دههی 70 و دههی 80 به بعد... .
صداها
-
عنوانزمان
-
8:55
تصاویر
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه