انار

  • 1 قطعه
  • 8:34 مدت زمان
  • 437 دریافت شده
مصرف انار فوق العاده برای سلامتی موثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری ها دارد....
«میوه» و «سبزیجات» دارای مواد مُغَذی،‌ آنتی‌ اُکسیدان (مواد ضد سرطان) و فیبر رژیمی هستند که همگی آنها برای داشتن فکر و جسمی سالم،‌ اهمیت بسیاری دارند. این گروه از مواد غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به طور دائم درگیر مسائل جسمی و ذهنی هستند و نیز بدنشان در حال رشد و تغییر است، ضروری است. متخصصان تغذیه،‌ مصرف روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزی را برای سلامت این گروه سنی توصیه می‌ کنند. در برنامه «میوانه» کودکان با خواص و فواید و گاه مضرات میوه های گوناکون آشنا می شوند.
بچه ها! در این قسمت با میوه «انار» بیشتر آشنا می شویم.
در بیشتر منابع، ایران به عنوان خاستگاه انار ذکر شده است و البته این میوه در کشورهای شرق ایران مانند افغانستان و پاکستان تا شمال هند و هیمالیا هم کشت می شده است. اگرچه سابقه مصرف انار در شرق و خاور میانه به دوران باستان می رسد، ولی در اروپا و آمریکا تنها در دو قرن اخیر مورد مصرف بیشتر قرار گرفته است. ایران پس از هند دومین تولیدکننده و صادرکننده انار در جهان است. انار منبع مناسبی برای تامین بخشی از آب، کربوهیدرات، فیبرهای تغذیه ای، ویتامین C، آنتی اکسیدان و انرژی روزانه مورد نیاز بدن می باشد. تحقیقات اولیه نشان داده اند که نوشیدن روزانه آب انار تازه می تواند وضعیت قند را در افراد دیابتی بهبود بخشد. سعی کنید حتی الامکان انار دانه شده را به صورت کامل و تازه میل کنید تا از حداکثر آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آن بهره مند شوید. بیشتر آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در آب انار پس از مدتی از بین می روند، پس آب انار تازه میل نمایید. مصرف بیش از حد این میوه باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند....

صداها

اطلاعات تکمیلی

سایر مشخصات

تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه

دسترسی سریع