زردآلو

  • 1 قطعه
  • 7:57 مدت زمان
  • 276 دریافت شده
ارزش غذایی زردآلو به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین‌ های A، C، K ، E و نیاسین است. مواد دیگری همچون پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می‌ شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر است که می تواند برای بدن مفید باشد....
«میوه» و «سبزیجات» دارای مواد مُغَذی،‌ آنتی‌ اُکسیدان (مواد ضد سرطان) و فیبر رژیمی هستند که همگی آنها برای داشتن فکر و جسمی سالم،‌ اهمیت بسیاری دارند. این گروه از مواد غذایی برای کودکان و نوجوانانی که به طور دائم درگیر مسائل جسمی و ذهنی هستند و نیز بدنشان در حال رشد و تغییر است، ضروری است. متخصصان تغذیه،‌ مصرف روزانه سه تا پنج وعده میوه و سبزی را برای سلامت این گروه سنی توصیه می‌ کنند. در برنامه «میوانه» کودکان با خواص و فواید و گاه مضرات میوه های گوناکون آشنا می شوند.
زردآلو میوه ای کوهستانی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رشد اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی در آنها می شود. اشخاص سالخورده و کودکان باید از زیاد خوردن آن دوری کنند. همیشه باید زردآلو را قبل از غذا خورد و همراه با آن هسته اش را نیز میل نمود زیرا هسته زردآلو ضد نفخ بوده و هضم آن را آسان می سازد. هسته تلخ زردآلو مواد سمی به نام اسید سیانیدریک و اسید پروسیک دارد، لذا خوردن هسته تلخ زردآلو خطرناک است....

صداها

اطلاعات تکمیلی

سایر مشخصات

تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه

دسترسی سریع